fbpx

Розвиток інтернету та цифрових технологій поступово перетворює наш світ у кожній сфері повсякденного життя та у будь-якій галузі бізнесу. У Європейському Союзі вже давно зрозуміли, що необхідно прийняти цифрову революцію та розширювати цифрові можливості для людей та підприємств, використовуючи потенціал Єдиного європейського ринку. Європейська Комісія оприлюднила свої детальні плани щодо створення Єдиного цифрового ринку, таким чином реалізуючи один із своїх головних пріоритетів.

Сьогодні бар’єри в інтернеті означають, що:

  • громадяни не мають доступу до багатьох товарів та послуг – лише 15% людей здійснюють покупки в інтернеті в інших країнах ЄС;
  • інтернет-компанії та стартапи не можуть в повній мірі скористатися можливостями росту в інтернеті – лише 7% малих та середніх підприємств (МСП) продають свої товари та послуги за кордон;
  • підприємства та урядові структури недостатньо користуються цифровими інструментами.

Метою Єдиного цифрового ринку є руйнування регуляторних бар’єрів і, врешті-решт, перехід від 28 національних ринків до єдиного цифрового ринку ЄС. За деякими оцінками повноцінно функціонуючий Єдиний цифровий ринок може приносити до 415 мільярдів євро економії щороку та створити сотні тисяч нових робочих місць.

Прийнята ЄС стратегія Єдиного цифрового ринку включає набір цільових заходів, згрупованих у три категорії:

  1. кращий доступ для споживачів та підприємств до цифрових товарів та послуг по всій Європі;
  2. створення належних та рівних умов для процвітання цифрових мереж та інноваційних послуг;
  3. максимізація потенціалу зростання цифрової економіки.

Для України це означає, що у відповідності до Угоди про асоціацію та двосторонніх політичних домовленостей вона може “стати членом ЄС” (отримати режим внутрішнього ринку) у сфері електронних комунікацій. Електронні довірчі послуги є частиною сфери електронних комунікацій. Довірчі послуги є предметом цього дослідження. Отже цифровий безвіз – це імплементація електронних довірчих послуг між Україною і ЄС, впровадження кодексу електронних комунікацій та директиви з електронної комерції.

 

Автори дослідження:

Андрій Мелащенко (PhD)

Рецензія:

Анастасія Гречко (PhD)

 

ЗАВАНТАЖИТИ