Український центр європейської політики провів дослідження, присвячене імплементації Директив ЄС в Україні, які пов’язані з водійськими правами.
В ході дослідження було виявлено, що:
- Поновлення посвідчення водія для водіїв 1-ї групи (кожні 10 або 15 років, залежно від рішення країни) є лише адміністративним заходом та не потребує додаткового тестування (складання іспитів).
- Україна не зобов’язана запроваджувати мікрочип у посвідчення водія. Твердження у плані імплементації, який розробив КМУ, що «для додаткового підвищення рівня захисту від підробок» не має під собою юридичного підґрунтя. Норми про мікрочип не передбачені Директивою Ради 91/439/ЄЕС і на сьогодні не в усіх державах-членах ЄС у посвідченні водія наявний такий мікрочип.
- Україна не зобов’язана вводити повноцінний медичний огляд для водіїв 1-ї групи під час видачі/поновлення/продовження строку дії посвідчень водія, у той час як для водіїв 2-ї групи таке зобов’язання є.
- Поновлення дії посвідчення водія після імплементації Директив становитиме:
- 1 група — 10-15 років
- 2 група — 5 років
- Після імплементації Директив зміняться правила для водіїв комерційного транспорту. Тепер їм доведеться отримувати свідоцтво професійної компетентності, на основі якого у посвідченні водія буде додаватися гармонізований код Співтовариства «95». Також водії будуть зобов’язані регулярно підтверджувати свою професійну компетентність.
Детальніше про це та багато іншого читайте в повному дослідженні.
Автори дослідження:
Любов Акуленко Світлана Майструк Володимир Коськовецький
|